شهدای شاهرخت

این سایت شهیدان شاهرخت است.

شهدای شاهرخت

تاریخ بشر همواره مدیون انسانهای فداکاری است که با گذشت جان و مال و آبروی خویش، برای دیگران، آسایش و امنیت به ارمغان آورده اند. و شهیدان راه خدا، بر قله های ایثار و رشادت واقع شده اند. سلام خدا بر این بزرگمردان و عارفان به حق، که هر چه داریم از آنهاست.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی ماههای گذشته

دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۰۴:۴۸ ب.ظ

۰

معرفی شاهرخت

دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۰۴:۴۸ ب.ظ
روستای شاهرخت از توابع بخش زیرکوه شهرستان قاینات واقع در استان خراسان جنوبی می باشد.

روستای شاهرخت در 107 کیلومتری قاین و در مرکز دهستان پترگان واقع شده است که فاصله این روستا تا مرکز دهستان پترگان 30 کیلومتر و تا مرز افغانستان 60 کیلومتر است.

شاهرخت را به نامهای چاه رقص و شاهرخس در منابع مختلف آورده اند، در حال حاضر این روستابا جمعیتی حدود ۳۰۰۰نفر پر جمعیت ترین روستای شهرستان قاین براساس سرشماری سال 85 می باشد و شغل اصلی مردم  شاهرخت کشاورزی و دامپروری است.

دشت وسیع با منابع غنی آبهای زیر زمینی و استعداد توسعه کشاورزی و دامداری، پارک جنگلی زیبای منابع طبیعی در حاشیه جاده شاهرخت، وجود بارگاه مقدس سعدا.. موسی الکاظم (ع) از جمله توانمندیهای شاهرخت است.

همچنین وجود قلاع تاریخی و باستانی قلعه حسن بایخان مربوط به دوره سلجوقیان و قلعه چهار دراین منطقه کویری جذابیت گردشگری و زیارتی و تفرجگاهی ایجاد کرده است.

شاهرخت، مهد پرورش علماء و بزرگانی همچون سلطان محمد شاهرختی از فضلای عهد شاه سلطان حسین میرزاو صاحب کتاب تحفه المجالس، امیر خلیل شاهرختی فرمانروای زیر کوه در عهد جلوس میرزا بایر و خواجه تاج الدین شاهرختی از مشاهیر علم و ادب خراسان بوده است.

مردم ولایتمدار این دیار تعهد صادقانه خود را در دوران انقلاب به اسلام و امام (ره) ادا نموده و به عنوان پیشتازمبارزه در تداوم انقلاب و در دوران هشت ساله دفاع مقدس با حضور فعال در میادین رزم و تقدیم 14 شهید و چندین آزاده به اثبات رسانده اند که در دفاع از حریم ولایت و صیانت ازمرزهای شرقی همیشه جان بر کف بوده و می باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی